Dersin Adı | Tasarım Stüdyosu V |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMD 401 | Güz | 8 | 8 | 5 | 9 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders görsel iletişim tasarımı projeleri geliştirme becerileri geliştirmek üzere daha önceki yıllardaki derslerde kapsanan konuların üzerine inşa edilmiştir. Bu ders gelişmiş multimedya tasarım kavram ve problemleri ile çalışarak öğrencilerin geniş kapsamlı tasarım çıktıları üretmesini ve bu üretim sürecinde inisiyatif ile araştırma yapma, stratejik planlama, sistem tasarımı ve tematik görselleştirme gibi gelişmiş multimedya tasarımı yöntemleri kullanarak öğrencilere gelişmiş tasarım becerileri kazandırmayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersteki bütün projelerin amacı genel kavramlardan başlayarak öğrencileri büyük ölçekli planlama ve tasarım projeleri yapma yetilerini geliştirmeye yönlendirmektir. Sosyal medya kampanyaları, etkileşimli sistemler, gelişmiş deneyimler ve sergileme tasarımı konularına eğilen projelerle öğrencilerin ileri tasarım geliştirme ve uygulama yetilerini geliştirmek amaçlanmaktadır |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Proje 01: Görsel Öykü Anlatımı | |
2 | Proje 01: Proje Geliştirme ve Gözetim | Projenin teması üzerinde çalışmak |
3 | Proje 01: Proje Geliştirme ve Gözetim | Görsel anlatı için plot geliştirmek |
4 | Proje 01: Proje Geliştirme ve Gözetim | Öykünün karakterlerini geliştirmek |
5 | Proje 01: Proje Geliştirme ve Gözetim | Görsel anlatının görsel elemanlarını tamamlamak |
6 | Proje 01: Teslim Aşaması | |
7 | Proje 02: Kullanıcı Arştırması ve Deneyim Tasarımı | |
8 | Proje 02: Kullanıcı Arştırması ve Deneyim Tasarımı | Kullanıcı deneyimlerini araştırmak |
9 | Proje 02: Proje Geliştirme ve Gözetim | Kullanıcı deneyimlerini araştırmak |
10 | Proje 02: Proje Geliştirme ve Gözetim | Alan araştırması |
11 | Proje 02: Proje Geliştirme ve Gözetim | Araştırmayı görselleştirmek |
12 | Proje 02: Proje Geliştirme ve Gözetim | Araştırmaya dayanan tasarım senaryoları geliştirmek |
13 | Proje 02: Teslim Aşaması | |
14 | Proje 03: Mezuniyet Projesi Önerisi | İlgi alanlarını görselleştirmek için kendi portfolyosu üzerinde çalışmak |
15 | Proje 03: Proje Geliştirme ve Gözetim | Birkaç tartışma fikirleri geliştirmek |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Dersin izlenecek belirli bir kitabı yoktur. Gerekli okumalar ve ilgili multimedya kaynakları ders süresinde öğrencilere iletilecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Diğer kaynaklar ders sürecinde öğrencilere duyurulacaktır. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 70 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 19 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 9 | |
Toplam | 265 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest